سومین محفل ماه مبارک رمضان


سومین محفل ماه مبارک رمضان
1396/3/13

  اعلام برنامه

ساعت 19:25 الی 19:30) تلاوت یک صفحه از قرآن کریم همراه ترجمه توسط آقای قاسمی
ساعت 19:35 الی 20:36) سخنرانی حاج آقا حقدادی با موضوع "توحید در اندیشه امامین انقلاب اسلامی"
ساعت 20:39 ) اذان توسط آقای قاسمی
ساعت 20:44 الی 21:05) اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء توسط حاج آقا حقدادی
ساعت 21:00) اتمام مراسم و افطار روزه داران


توحید در اندیشه امامین انقلاب اسلامی

* انسان برای تعالی إلی الله به پنج باور احتیاج دارد که این باورها یک تحول بنیادین در انسان ایجاد می کنند و فقط خدا را قادر مطلق می داند نه کدخدا را!
* این پنج باور عبارتند از: باور به توحید – باور به کرامت انسانی – باور به زندگی پس از مرگ - باور به استعدادهای انسان – باور به اینکه مسیر عالم به سمت حاکمیت الله است.
* انقلاب یعنی نفی طاغوت و اثبات الله
* پس از انقلاب اسلامی، احتیاج به نظام اسلامی داریم. یعنی اسلام باید بتواند یک تئوری جامع و کامل برای اداره جامعه بشری و زندگی انسان ارائه کند و الا اسمش نظام نیست. این نظام سازی در جهت رشد و تعالی است.
* جمهوری اسلامی فرصت الهی زندگی کردن و الهی زیستن را به ما می دهد.
* «و نمکن لهم فی الأرض» یعنی دادن امکان اجرای حدود الهی
* شورای نگهبان تعیین می کند که مصوبات مجلس خلاف شرع و خلاف قانون اسلامی نباشد.
* در یک نظام لیبرال هدف ها بر مبنای آزادی است و در یک نظام سکولار هدف ها بر مبنای دین زدایی است. لذا هر نظامی که بپذیریم اهداف قانون گذاری های ما می شود همان.
* در یک نظام اسلامی که شامل امور ارتباطی و مدیریتی و بخش اقتصادی و فرهنگی است، سیاست گذاری ها بر مبنای اسلام است. چون هدف، محقق کردن اراده الهی در جهان است.
* روش ها و برنامه های نظام اسلامی هم همان مقررات و برنامه ها و احکامی است که در منابع اسلامی تبیین و معین شده است. یعنی نظامی است که صد در صد برخاسته از اسلام است.
* امام خامنه ای در این زمینه فرمودند: «قانون اساسی تبیین شد. آرایش و چینش های سیاسی به وجود آمد. مردم سالاری دینی بر این ملت حاکم شد و مردم مسئولان کشور را به صورت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می کنند. حرکت مردم به سمت آرمان های دینی است. این معنای نظام اسلامی است. این تحقق پیدا کرد. نظام اسلامی هم دارای کاربرد ملی است و هم دارای کاربرد اسلامی است و هم دارای کاربرد جهانی است، یعنی فرااسلامی است.»
* و نیز فرمودند: « بعد از آن که نظام اسلامی پیش آمد، نوبت به ایجاد دولت اسلامی می رسد. یا به تعبیر روشن تر تشکیل روش و منش دولتمردان یعنی ماها. چون این در وهله اول فراهم نیست. به تدریج و با تلاش باید به وجود آید. مسئولان و دولت مردان باید خودشان را با ضوابط و شرایطی که متعلق به یک مسئول دولت اسلامی است، تطبیق کنند. یا چنان افرادی اگر هستند، سر کار بیایند یا اگر ناقصند خودشان را به سمت کمال در آن جهت حرکت دهند و پیش ببرند. این مرحله سوم است که از آن تعبیر به ایجاد دولت اسلامی می کنیم. نظام اسلامی قبلا آمده، اکنون باید دولت اسلامی شود. دولت به معنای عام، نه به معنای هیئت وزرا. یعنی قوای سه گانه، مسئولان کشور، رهبری و همه. ما در مرحله سومیم. ما هنوز به کشور اسلامی نرسیده ایم. هیچکس نمی تواند ادعا کند که کشور ما اسلامی است. (سال 79 در جمع کارگزاران نظام) ما امروز در مرحله دولت اسلامی و کشور اسلامی قرار داریم. باید دولت اسلامی را ایجاد کنیم. نظام اسلامی قبلا آمده اکنون دولت باید اسلامی شود. ما یک نظام اسلامی را طراحی و پایه ریزی کردیم و الآن یک نظام اسلامی داریم که اصولش هم مشخص و مبنای حکومت در آنجا معلوم است. مشخص است که مسئولان چگونه باید باشند. قوای سه گانه وظایفشان معین است. وظایفی که دولتها دارند مشخص و معلوم است. نمی توانیم ادعا کنیم که ما یک دولت اسلامی هستیم. ما باید خودمان را بسازیم و پیش ببریم. ما باید خودمان را تربیت کنیم. قوای مقننه و قضاییه و مجریه و مسئولان گوناگون ما باید بتوانند تا حد قابل قبولی خود را با این قالب ها و معیارهای دینی و اخلاقی اسلامی تطبیق دهند. این مرحله سوم است. ما الآن در این مرحله قرار گرفتیم و باید دائم تلاش ما این باشد.
* در نظام اسلامی رابطه بین مردم و حاکمیت، رابطه امام و امت است.
* امت در لغت یعنی یک قصد خاص و در اصطلاح به یک گروه اجتماعی گفته می شود که به هدف معین و مشخص گرد هم آمده اند.
* ملیت در امت ملاک نیست.
* طبق آیات «و کذلک جعلناکم امه وسطا لتکونو شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا»، «کنتم خیر امه اخرجت للناس»، «امه یهدون بالحق»، اسوه و الگو بودن، گواه بر عمل سایر امت ها بودن، اعتدال و میانه روی، حق گرایی و هدایت گری از جمله خصوصیات امت است.
* با سه سطح در این انقلاب سر و کار داریم : سطح اول امام است. سطح دوم خواص و سطح سوم، عامه مردم هستند.
* عامه مردم در رفتارهای خود به بالادستی خود یعنی خواص جامعه نگاه می کنند، اما خواص بی بصیرت در اعمال خود به بالادست خود که امامشان است، نگاه نمی کنند. اینجاست که رابطه بین امام و امت ، توسط خواص بی بصیرت دچار اخلال می شود.

سخنران: آقای حقدادی

دریافت فایل صوتی سخنرانی

راه های ارتباطی با هیأت رهروان سیدالشهداء g


اراک، خیابان شهید سعید ادبجو، روبروی پمپ بنزین، بن بست شهید محمدی هیأت رهروان سیدالشهداءg

  info@mahfelezekr.ir

  1979 3412 086

  منتظر پیام های شما هستیم.